Lessen Fysiofit

Lessen

Wij bieden u verschillende faciliteiten om te sporten of juist te ontspannen. U kunt onder andere meedoen aan onze groepslessen:

Workout logoWorkout

High Intensity (groep) fitness en personal training concept. Het is gebaseerd op circuittraining en ontworpen om zowel kracht- en cardioconditie te trainen als ook functie. Circuittraining in de meest effectieve trainingsvorm, niet uren op een loopband of crosstrainer staan, maar korte intensieve workouts. Duur 60 minuten.

Spinning logoSpinning

Een fietstraining op muziek in groepsverband (indoor cycling). Doordat iedereen een eigen weerstandsknop op de fiets bedient, is deze les voor beginners en gevorderden toegankelijk. Duur 50 minuten.

Kick-it logoKick-it

Een groepsles waarbij gewerkt wordt met een Kickbag. Er worden verschillende boks- en traptechnieken aangeleerd. Een goede les om aan je conditie te werken, vet te verbranden en stress te onladen. Duur 60 minuten.

Bodypump logoBodypump

Een uitdagende vorm van krachttraining! Fitness in groepsverband. Met halters train je alle spiergroepen en ook nog je uithoudingsvermogen. Een uitgebalanceerde training voor de juiste lichaamshouding met als resultaat sterke, strakke spieren. Duur 60 minuten.

Bodybalance logoBodybalance

Een Body & Mind les waarbij gebruik wordt gemaakt van Yoga en Tai Chi. Een echte holistische les die geest en lichaam in balans brengt. Duur 60 minuten.

Sh'bam logoSh’bam

Het zijn eenvoudige, maar geweldige leuke dance moves! Het is een perfecte manier om in vorm te raken en je ‘inner star’ te laten stralen. Je danst op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan. Klanken die te horen zijn in de meest trendy discotheken over de hele wereld. Dit maakt Sh’bam tot een workout die super fun en gezellig is. Duur 45 minuten.

Pilates logoPilates

Core Stability, Body & Mind, spieroefeningen, lenigheid en evenwicht zijn de sleutelwoorden. Een eenvoudige maar toch intensieve en doeltreffende training voor elke leeftijd en zowel voor beginners als gevorderde sporters. Duur 60 minuten.

Zumba logoZumba

Een les gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dansstijlen. De dansen zijn gemakkelijk te volgen, omdat het een vereenvoudiging is van verschillende Latin Dance varianten. Duur 60 minuten.

Zumba Gold logoZumba Gold

Het is minder intensief dan de reguliere Zumba. De muziek is niet al te snel en de workout bestaat uit vrolijke en aanstekelijke muziek. Het bestaat uit fitness en dans met verschillende danssoorten waaronder: Salsa, Merengue, Bachata. Ook andere wereldse ritmes komen aan bod (Flamengo, Belly dance). Voor iedereen die een plezierig uurtje wil beleven, diegene die hun conditie willen opbouwen. Zeer geschikt voor 55+. Duur 60 minuten.

BMW logoBWM

In groepsverband stevig aan de buikspieren werken. D.m.v. verschillende oefeningen worden alle accenten van de buik getraind. Duur 30 minuten.

PPP logoPPP

Core stability, body en mind, stretching, lenigheid en evenwicht zijn de sleutelwoorden. Deze les wordt gegeven met behulp van grote gymballen. Een eenvoudige toch intensieve en doeltreffende training voor elke leeftijd en zowel voor beginners als gevorderde sporters. Duur 45 min.

body powerBody Power

Het is een sport-geïnspireerde cardio work out voor het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Voordelen: Je verbrandt weerzinwekkend veel calorieën, je vormt en verbetert je lichaam, verbetert je coördinatie, lenigheid, algehele conditie, uithoudingsvermogen en je gezondheid. Je ontwikkelt nog meer kracht, doordat je kernspieren extra worden getraind en het versterkt je botten. Verhoogt hart- en longcapaciteit. Duur: 60 minuten.

yogaYoga

Yoga is meer dan puur een lichamelijke activiteit. Je richt je aandacht naar binnen. Met oefenen en discipline breng je evenwicht tussen lichaam en geest. De yogahoudingen(asana’s) hebben effect op het hele lichaam en de adem ondersteunt elke beweging en houding. Ademoefeningen (pranayama’s), concentratie en meditatie geven meer rust, bewustwording, vertrouwen en energie. Duur: 75 minuten